עיסוי רקמות עמוק/ עיסוי רפואי

עיסוי רפואי - רקמות עמוק

עיסוי רפואי, המכונה גם "עיסוי רקמות עמוק", נקרא כך כיוון שהוא מיועד לטפל גם בשרירים ורקמות שנמצאים מתחת לשכבות שרירים אחרות. למשל, שרירי הליבה - שרירים עמוקים באגן ובגב שאחראיים על היציבה שלנו בעת ישיבה, הליכה ועמידה.  ותמיכה ביציבה שלנו ובאיברים פנימיים.

הטיפול, מעצם היותו ממוקד, יכול לפתור או להקל במידה משמעותית מאוד על כאבים אקוטיים, ואף על כאבים כרוניים.

לדוגמה, נימול וכאבים מוקרנים שנובעים משריר שלוחץ על עצב. מקרה נפוץ נובע מאזור הסכיאטיקה - שרירים תפוסים כרונית באגן שיוצרים כאב מוקרן לרגל. מצב נפץ דומה קורה באזור הצוואר עם הקרנות ליד.

עיסוי רקמות עמוק נטו, הוא טיפול ממוקד באזור אחד בלבד. זה עושה אותו יעיל ומשתלם כלכלית.

הוא דורש תקשורת מילולית בין המטפל למטופל בזמן הטיפול, וכן עשוי להיות כואב במידת מה. בנוסף, לפעמים מטופלים חשים כאב ביום שאחרי טיפול רקמות עמוק. זהו סימן ש"הטיפול עובד", כלומר נוצרה תגובה משמעותית בגוף, ויש פעולה אינטסיבית לתיקון הרקמה וחידושה. הנטייה הטבעית והרצון שלי הם בד"כ לעשות עבודה הדרגתית, להגמיש את השרירים בשלבים, ולא "להיכנס בהם בכוח" - ובכך להימנע מלהגיע לכאב, או להגיע לכאב קל ונעים. משיגים זאת ע"י עבודה איטית יותר, חימום והגמשת השריר בשלבים, לפעמים לחלוקה למס' טיפולים. גישה זו נחשבת בעיניי לבריאה יותר, והיא בהחלט נעימה יותר! היא גם מצמצמת תגובות כמו כאב ראש לאחר טיפול וכך אולי גם שווה את התשלום והזמן של טיפול נוסף - אתם נשארים בתיפקוד שיא, ונהנים מהטיפולים. מצד שני, יש מטופלים שמעדיפים "להיכנס בכאב ולסגור עניין" - דבר המאפשר לטפל בבעיה בזמן קצר יותר, והנסיון שלי מאפשר לי ברוב המקרים לדייק את כמות ועוצמת העבודה לפי בקשת המטופל. ההחלטה היא אישית, לכל מטופל סוג גוף אחר והיסטוריית פציעות ובריאות אחרת, ויש מקרים שעבודה הדרגתית באמת תהייה חסרת משמעות. אני תמיד קשובה לבקשות המטופלים, ומשתדלת להגיע למה שהם מבקשים, כמובן, במסגרת הידע והנסיון שלי ושיקול הדעת המקצועי.

כאמור, ניתן להימנע מכאב ע"י חלוקת העבודה לסדרת טיפולים, להוסיף תרגילים שאפשר לבצע, וכמובן הגישה החיובית תמיד רלוונטית: טוב לקבל את הכאב כמבשר ריפוי. עוד בנושא אפשר לקרוא בעמוד  גורמים לכאב אחרי טיפול רקמות עמוק, והמלצות לתרגילים שיעצימו את יעילות הטיפול ויעזרו בהעברת הכאב אפשר למצוא בעמוד הזה.

לתפוסים במיוחד אפשר ומומלץ  להגיע לטיפול של שעתיים, שישלב טיפול עמוק באיזור כואב אחד או יותר, וישאיר גם זמן לעיסוי מרגיע ומאזן לאחר החלק הטיפולי. שימו לב שאחרי טיפול של שעתיים מומלץ לנוח, בעיקר לפני נהיגה ארוכה, ולשתות יותר מים מהרגיל. זהו טיפול שאחריו הגוף לפעמים רוצה "לכבות את עצמו" ולהקדיש את האנרגיה הדרושה, להמשיך בתהליכים שהעיסוי איתחל, לנקות את השרירים והרקמות שנפתחו בעיסוי, לתקן נזקים ולבנות מחדש. בעיקר אם לא קיבלתם עיסוי הרבה זמן, אתם בהחלט עשויים לצאת עייפים מטיפול של שעתיים. אבל - זה משתלם גם כספית וגם בריאותית, ואחרי שינה טובה תקומו בהרגשה נהדרת, וכמובן העיסוי עצמו מהנה בד"כ גם בעיסוי רקמות עמוק!

רוצים לקבוע טיפול או לשאול שאלות?

התקשרו! 050-5551662

אפשר גם לשלוח לי שאלות למייל, contact@tipul-bemaga.co.il 

מחיר: 
300 לשעה 400 לשעתיים